Saturday, December 15, 2012

Kucing Berzikir

Assalamualaikum

In nak kongsi sesuatu :)

Setiap makhluk berzikir kepada Allah.Jadi,kucing juga begitu.Kucing berzikir 'Ya Rahim'.

Ada kisah tentang seorang ulama' yang terkenal bernama Badiuzzaman Said Nursi. Beliau bermonolog, 'kenapa kucing ni makhluk yang diberkati?' Selepas itu beliau tertido.Tiba-tiba,beliau terdengar suara di tepi telinganya yang berkata 'Ya Rahim'. Kemudian beliau terjaga dan melihat kucing yang sebenarnya berkata sebegitu.Kemudian beliau pun ingin tahu sama ada kucing itu sahaja yang berzikir atau pun semua. Selepas itu,ada banyak kucing dekat kepada beliau dan berzikir 'Ya Rahim'. 

Ramai yang suka kucing.Kucing berzikir macam tu nak minta ihsan daripada manusia untuk rezeki.Bila dah makan,kucing akan beredar dan ucap 'alhamdulillah'.

/ Semua makhluk zikirnya lain-lain :) \

In dapat cerita ni daripada seorang sahabat.Siti Maisarah namanya.Terima kasih,Maisarah :) In seorang pencinta haiwan terutamanya kucing."Obses" gitu.Hehe.

| Banyakkan berzikir,in syaa Allah hidup diberkati ^_^ |

:: NN ::

14 comments:

  1. Oooh kucing sangad comey :) . Kite pencintaa kucing ooh :D

    ReplyDelete
  2. SubhanaAllah , thanks for sharing :)

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. sama-sama mendalami ilmu yang bermanfaat lagi :)

      Delete
  4. Subahanallah..kucing pun tahu berzikir :/ entry yang menarik!

    ReplyDelete
  5. bukan hanya kucing, ciptaan Allah yang lain mcm burung, pokok, gunung, ikan juga bzikir memuji Allah..

    malunya jika manusia yang punya akal fikiran,ciptaan Allah yg sempurna lalai dlm mengingatiNYA...

    ReplyDelete
  6. Betul tu dan zikir mereka berbeza-beza ...

    Ya,nauzubillah :/

    ReplyDelete
  7. Entry yg menarik :) done follow =), hit me back ya!

    ReplyDelete
  8. bloggiegoggiediary.blogspot.com <---this one ? If yes then,done :) Thanks ^_^

    ReplyDelete
  9. Tahu binatang berzikir tapi tak tau pulak zikirnya berbeza-beza.. T kasih atas perkongsian.

    ReplyDelete