Friday, December 14, 2012

Perbezaan

Assalamualaikum

Hari ni In nak kongsi sesuatu yang mungkin korang tak tahu menahu pun perkara ni.Dalam Bahasa Arab ada 4 kata amin yang berbeza makna.

1) Amin = Aman
2) Aamin = Meminta perlindungan
3) Amiin = Jujur
4) Aamiin = Ya Allah,kabulkanlah doa kami 

Ini yang In katakan.Wallahu'alam :)
Jadi,korang dah tahu nak guna dan lafaz bagaimana mengikut niat dan keadaan ^^,
Semoga ilmu ini bermanfaat untuk kita semua :)

p/s Dulu darjah 1-3 In ada belajar B.Arab.Then naik darjah 4 dah tak belajar dan lupa habis . Sedih :(

:: NN ::

8 comments:

  1. Okay dah tahu :) . Hehee . Thanks for sharing ^_^

    ReplyDelete
  2. thanx sis.. ari tu penah nmpak kt fb.. tp lupa plak.. ni kena igt ni..hehe

    ReplyDelete
  3. oh,la syukran 'ala wajib :) Ingat-2 ! ^^,

    ReplyDelete
  4. terima kasih sangat atas info yang berguna nieyy . selama ni eyqin tak tahu ponn :) terima kasih :D

    ReplyDelete
  5. Oh,thanks dear :) La syukran 'ala wajib ^^,

    ReplyDelete