Thursday, January 17, 2013

Fakta Menarik Tertarik ! #1

Assalamualaikum

Hari ini In nak kongsikan antara fakta-fakta menarik di dunia. Rujukan In adalah daripada buku 'Aneka Fakta Menarik Dunia'.

1) Apabila seseorang bercakap,secara purata 300 titisan air liur akan keluar dalam tempoh seminit iaitu kira-kira 2.5 titisan bagi satu perkataan.

2) Dalam secawan kopi terdapat lebih daripada 1000 jenis bahan kimia.

3) Orang yang menggunakan tangan kanan hidup sembilan tahun lebih lama daripada mereka yang kidal.

4) Secara purata seseorang menghabiskan masa selama 2 tahun bergayut di telefon sepanjang hayatnya.

5) Di serata dunia,yo-yo adalah sejenis permainan tetapi di Filipina,ia merupakan senjata yang merbahaya.

Cukup buat hari ini sebanyak 5 fakta yang menarik tertarik kau memang ngebom ! XD Haha. Tentang kesahihannya In pun tak pasti. Tapi dah dibukukan jadi mungkin ada benarnya juga. Wallahu'alam... ^_^ ~

:: NN ::

16 comments:

  1. jom join.hadiah jubah ada,cash RM100!

    http://diyasesame.blogspot.com/2013/01/happy-blogging-giveaway.html

    ReplyDelete
  2. yang yo-yo tuu ada pelik sikit,. heee.,
    btw, nice sharing.. hee share laa lagi banyak2..

    *sis malas nk cari sendiri* hahahhaa xD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe,thank you .. pelik namun tak mustahil kann ? haha :D

      Okayy sis ! ^^, coming soon ...~

      Delete
  3. Replies
    1. Hahaha ... banyak cakap yeaaa ... ><'' biasalah .. hehe ~

      Delete
  4. pasal yoyo tu xblh blaa..snjta berbahaya yer..hehehe n pasal telefon tu..baru sys tahu..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe,tapi purata tu tak termasuk In lah ... sebab In sangat tidak suka bergayut dengan telefon .
      text sudaaa ><'' hehee

      Delete
  5. no satu itu geli . ta sangka air liur keluar banyak gila . lepas ni ta nak cakap langsung . [ memang tipu diri sendiri ]

    no 5 itu hebat . yo-yo itu bahaya ! XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha ... air liur sekecil kuman kita tak nampak,tak pe ..buat derkk je . heheeee

      Haha,bahaya la jugak,bleh buat jerut leher orang ke ape... haa tediaaa ... hehe *teori sendiri* ><''

      Delete
  6. Rindu nak comment blog In . Hehehe :D . Bakal doktor memang kena tahu banyak hal yang fakta semuanyee ken :D . Huehuee

    ReplyDelete
  7. mmg fkta menarik ni..
    baru tau...eh kopi bnyk giler bhn kimia dia..huhu
    kopi jenis apa tu...nsib bek bukan penggemr kopi..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih :)

      Hahaha,tak tahu lah.. tapi maybe kimia yang memberi unat kot XD keh3~~~ sbb ada org kata kopi tu bagus ~~

      Delete
  8. nice..
    http://nurulnamasaya.blogspot.com/

    ReplyDelete