Tuesday, June 25, 2013

Kek Cawan Termahal Di Dunia

Assalamualaikum


Kek Cawan Golden Phoenix

Kek cawan Golden Phoenix merupakan kek cawan termahal di dunia yang dijual dengan harga RM3,184 sebiji.Golden Phoenix yang diperbuat daripada helaian emas 23 karat dijual di cawangan kek cawan Bloomsbury bersempena pembukaannya di Dubai Mall. Kek cawan ini bukan sahaja diperbuat daripada emas, malah tepung dan mentega organik turut diimport dari United Kingdom manakala coklat dari Itali serta biji vanila pula dari Uganda. Malah, kek cawan Golden Phoenix itu dihidangkan bersama pinggan bersadur emas 24 karat, sudu emas dan menggunakan topping berperisa coklat, buah strawberi dicelup dalam emas yang boleh dimakan. 
Pelanggan yang ingin merasai keenakkan kek cawan Golden Phoenix harus membuat pesanan terlebih dahulu kerana ia mengambil masa selama dua hari untuk disiapkan.

Wahhh! Sanggup tak anda anda anda andaaaa semua melaburkan duit untuk kek cawan macam ni ?? Ada orang sanggup sebab ingin menikmati pelbagai jenis makanan. Ada juga sanggup sebab kaya-raya :P Macam-macam lagi lah jenis orang yang sanggup ni kan. Tapi yang tak sanggup pun lagi ramai rasanya. Faktor utama,kewangan. Kemudian disusuli dengan merasakan ia satu pembaziran,atau bukan penggemar makanan atau coklat atau kek.Oh mungkin juga bukan penggemar emas. Haha. Pun macam-macam jenis orang yang merasakan mereka tidak akan mengeluarkan duit sebanyak itu untuk kek cawan ni.


Agak-agak korang sanggup tak ? :)

p/s Alhamdulillah dah selamat pergi ke Thailand tempoh hari dan selamat sampai di Malaysia pada Sabtu yang lepas. Syukran atas doa kalian :) And QTI pun dah lulus walaupun lulus kesian je tu :P Nervous,kezzzutan menggunakan kereta lain dan penat baru balik Thailand punya pasallll ... T.T ~ *ceh*
Sekarang ni In busy sangat dengan homework yang bertimbun dan kepenatan yang belum recharge habis. Asyik mengantuk je kan. Maaflah sebab In tak sempat nak blogwalking. In akan usahakannya secepat yang mungkin untuk blogwalking blog korang balik and komen banyak-banyakkkkkk!!!! Boleh kan ? :)
Lots of love,from me ~

:: NN ::

6 comments:

  1. wahh.. tak sanggup nak keluarkan duit sebanyak tu hanya untuk sebijik kek cawan! >.<

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha,kannn ..tapi andai kata kaya-raya tu sanggup kot XD

      Delete
  2. mahalnya.. nak makan pun sayang.. kalau dapat sebiji mesti simpan tunggu sampai harga emas naik.. terus jual je.. hihi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha,aikk..cemna kalau expired sebab emas tu dah tukar jd bentuk makanan XD ngeh3~ entah ilmu masih tak mencukupi XD

      Delete
  3. haiihhh.. baru makan cupcake dah bankrap. hahahahaha

    ReplyDelete