Thursday, November 27, 2014

SemBreak Post 14 : Iffa Watson

Assalamualaikum

So now I'm going to talk about my so-called-another half of me >_<... Let me use 'aku'. Iffa Sharafana tetapi now dia adalah Iffa Watson untuk aku. Hahahah. Tak dapat tangkap? Well le me Min Holmes. Holmes mesti ada Watson dia, and yeah Iffa lah Watson aku. Iffa Watson. Ehiks... So aku dan Iffa berkenalan sejak form 1. Kami satu kelas sejak tingkatan satu sehinggala tingkatan 5. Walaooo... What is so special about her is... her smile. Okay,ke tepi dulu mengenai senyuman dia. Actually,sejak dari mula lagi aku syak Iffa dengan aku ni ada link. Link yang kami sendiri pun tak tahu nak cakap macam mana. Allahu'alam. You see... sejak dari form 1-form 5 kita orang sentiasa buat benda yang sama. I mean secara tidak sedar. Contohnya kan,em bila aku tak pi sekolah,dia pun tak pi sekolah. Friends akan ingat kami rancang but hey,not at all. Kami tak rancang pun. Selalu macam tu,seriously. Bila aku tak datang sekolah,dia tak datang and vice versa. Dan dan dan,bila aku rasa tak nak datang tetapi aku paksa juga diri pergi sekolah and yeah,Iffa mesti tak datang sekolah. Hahahaha. So bila aku rasa tak nak datang sekolah,aku akan kata 'Ni mesti Iffa tak datang sekolah hari ini.' Mehmehhh... Bukankah ia sesuatu yang...misteri? Hahahaha

So mengenai senyuman dia...masyaAllah,subhanallah,ya salam! Senyuman dia,ketawa dia buat hati aku gembira and I just don't know why. Hahaha. Even aku terbayang atau teringat,aku akan senyum sesorang atau gelak sesorang. Hati aku lapang sangat bila tengok dia senyum,dia ketawa. Even bila dia menangis,aku rasa dia cute sangat. Hahahahaha. Wait,aku bukan lesbian. I'm totally definitely straight. Hahahaha.Iffa ni pun macam ada sifat keibuan tau. Hahaha. So selalu around her,aku akan jadi childish dan suka mengusik dia. Hahaha. She's so funny and adorable. Pretty girl too. Garang dia tak macam garang,marah dia tak macam marah. She is so sweet. My sweety pie. Hahahahaha. Aku adore sangat kot dengan dia. Oh Iffa T.T ... TBH,aku dan kekawan lain tak pernah keluar outing dengan dia kot!!! Do you know why? Sebab dia kalau cuti selalu aje kat kampung. Hahahahaha. What to do. Hahah! Ni pun salah satu sebab bila aku teringat aku akan gelak. Bila nak ajak outing,call ke text ke mesti akan dapat 'Weh,aku kat kampung.' Hahahaha Oh my Allah... 

Iffa juga always be there for me... Bila aku sakit,bila aku tertinggal buku,bila aku ada kat toilet,bila aku...okay banyak lagi bila aku. Dia tunggu dalam kelas,dan yang lain pergi Lab atau Bilik Unjuran. Mehmehhh...unless aku gitau "hang pergi lah dulu. Tapi tolong bawa buku aku ni keh" Hehehehehehe...  Aku suka tengok cara dia ajar,cara dia berusaha sesangat selesaikan soalan dan cara dia tulis dan cara dia tekan calculator. Ya Allah,semua kot T.T ... Iffa,bertuahnya suami hang nanti. Aku akan jeles dengan suami hang. Hahahahaha. Blek. Peace. Iffa,tau tak...hang ni kan sesuai dengan seorang lelaki classmate aku kat UiTM ni. Okdaa. Hahahaha. Oh ya,kekadang aku dan Iffa ada same interest. We also shared a guy. WHOOPS. Jangan salah faham. Hahah. Ada ni abang form 6,Cina...Abang A. Heheheheheh. Dia ni macam pembakar semangat buat aku dan Iffa. Aku dan Iffa minat dia sebagai pembakar semangat je. Bila abang tu lalu depan kelas,ceh kemain tetiba semangat nak buat kerja. Tak boleh blah kan? Hahahaha. And pernah Iffa kata,"Min,hang ambillah A tu. Tak pa,aku mengalah." Hahaha and aku pun balas,"Tak pa lah Iffa,hang je lah ambil. Untuk hang apa pun boleh,aku mengalah." Hahahah! Drama :P , Sebab bukan senang nak tengok Iffa adore seseorang tu. Lagi pun time tu aku ada Ajun,Kim Hyun Joong dan Abang Songkok sebagai pembakar semangat. Hahaha. Aku kata kat Iffa, "Tak apa,aku ada Abang Songkok lagi (which was also abang form 6). Hang ambil Abang A." Hahahah. Tapi ended with berkongsi je lah senang :P

Banyak sangat memori indah,lucu dengan Iffa. Iffa seorang kawan yang sangat baik dan aku hargai sangat dan bersyukur dapat bersama,sekelas dengan dia selama 5 tahun. Allahu. Semoga ia berpanjangan. Aku rindu sangat kat dia :) Iffa dan Wahida... aku berdoa agar korang bahagia,berjaya dunia akhirat. Aku berdoa agar kita dapat menjadi ahli syurga bersama. Berpegang tangan di sana. Huhu. In syaa Allah. Mari kita buat yang terbaik. Terima kasih dan maafkan aku atas segalanya,Iffa. Both of you are the best ;) Seriously... Korang special sangat,buat aku. Salam rindu dan sayang daripada aku. I sayang you juga,Iffa. Muah makcikkk ;) ... Take care,Iffa Watson ! ^^,

:: NN ::

4 comments:

  1. Yeah... Kak In sangat beruntung sebab buka semua orang dapat kawan @ lebih dari kawan, sahabat (?) macam tu. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Erm,jap jap ... nak tny lah,ni siapa eh? Haha... ape link blog? Hohho...


      In syaa Allah :)

      Delete
  2. As'salam In..
    hari tu wahida, ni Iffa pula..semoga pershabatan trjalin kukuh hendknya.. =)

    *tetibe rindu kengkawan rapat masa belajar kolej dulu.. >,<*

    ReplyDelete
  3. Waalaikumussalam wbt...

    Hah'a... suka dengan diorang dua. Heheh... ada lagi satu sis,Siti Maisarah namanya. Hehe
    Dulu je ke,huhu...sekarang macam mana...? :)

    ReplyDelete