Saturday, July 4, 2015

Pengalaman Paling Bermakna!

Assalamualaikum

Hi peeps! Friends! Brothers and sisters! Tadi kawan In dari Asasi tegur In di whatsapp. Terkejut juga dia tegur. Terima kasih awaaa terdetik nak whatsapp saaiaaa >_<'. Kitorang panggil dia Sya. Dah habis whatsapped tu tetiba memori dijajah. Hahahah. Teringat 2 pengalaman yang bermakna buat In. Rasa dia lain macam. Best sangat. Actually, tak ada perkataan to describe! Cewah. 

Thank you Sya, sebab bagi aku teman kau sekali untuk mencari pakaian pada hari pertunangan kau. AllahuAllah nikmat rasa dia time-time teman kawan shopping barang pertunangan tu best sangatttt >_<. Excited :P Baru kawan tunang, kalau kahwin feeling dia mesti lagi deep! Best sangat, pengalaman pertama dan bermakna! Perasaan tu tak dapat diungkap. Lihat kawan sendiri getting ready untuk bertunang. Peh, nak juga rasanya T_T >_<'. Bagi In kan, kalau dah bertunang dengan seseorang itu rasa macam dah jumpa orang yang akan masuk kedalam hidup kita selamanya. Macam dah tak perlu risau lagi 'siapa gerangannya' yang menjadi bakal suami/isteri kita. Cuma yang perlunya adalah usaha dan doa agar ia dikekalkan sehingga ke jinjang pelamin serta selamanya sampai ke syurga Allah! Pertunangan itu sebenarnya tempoh untuk berkenalan. Boleh jadi memang korang dah kenal pasangan korang, but who knows bila dah bertunang lagi korang kenal. Time tu baru gerak lagi ke hadapan untuk mengenal hati budi masing-masing. Sya, aku doakan pertunangan kau kekal hingga naik pelamin dan... sampai ke syurga! ^_^. Sya, aku tak boleh janji nak jahitkan baju kahwin kau. Tapi, kalau aku pro sikit tu, tudung kahwin je la :P Ekekekekek... Aku niat nak kasi free, tapi apa kata kau tolong bayarkan tiket flight untuk ke Kelantan? :P Ye, Sya orang Kelantan. Hehehe... In pandai kecek kelate sebenarnya (sikit-sikit) sebab Sya kecek kelate dengan kite. Hahahaha. Aku doakan kau Sya! Apa pun thanks for the memories!

Pastu, pengalaman seterusnya yang bermakna adalah pengalaman dalam mencari pakaian dinner!!! Ya Allah, memula nak pakai jubah sedia ada je sebab In tak suka shopping. Tudung je baru. Dengan kasut Converse :P HAHA. #Swag kan? LOLOLOL. Bagitau la kat Mak. Pastu Mak cerita kat Abah. Pastu tetiba Mak dan Abah tak kasi guna baju sedia ada. Abah pun bank-in duit serta merta *_*. Apakah? Hahaha. Pastu In cerita kat kekawan. Pastu ajak diorang. Pastu nak kata la, THANK YOU Anis sebab sedia menemani aku untuk mencari pakaian dinner. Mula-mula nak beli jubah/dress je pastu beli kasut jugak. Tu pun tak lebih dari bajet Abah In bagi. Alhamdulillah. Ye la, kawan bising kata takkan nak pakai kasut Converse kot. Maka In pun ternampak kedai BATA siapa ada SALE. Masuk-masuk kedai terus nampak satu kasut ni. Terus grab. Terus minta saiz. Terus cuba. Terus beli. SENANGKAN. HAHAHA. Shopping dengan In sangat senang X'D. Pastu masuk butik pakaian time tu ada Biha dan Sya juga. Diorang setia menolong memilih pakaian dinner In. THANKS korang, Anis,Biha dan Sya sebab sudi meluangkan masa dan teman beli pakaian dinner. Pilih pakaian untuk aku sebab aku malas nak fikir dan malas nak shopping. Thanks sangat. Korang penyelamat aku. Hahaha. Tak silap aku, hari yang sama kita cari baju tunang Sya kan? Penat gila hari tu kan? Hahahaha. Tapi best. Hahaha.

Thanks sangat korang, memang hari yang penat gila tetapi bermakna. Thanks sangat sudi memerah otak cari pakaian aku. Matching-matching kan dengan kasut. Sebab In beli kasut dulu, tu kena cari jubah/dress yang kena dengan kasut :P . Tak larat oiii nak pusing-pusing Seksyen 7 Shah Alam tu. Dah jumpa kedai kasut dulu, borong la kasut dulu. Hahahaha. MUDAH KAN shopping dengan In? In nak shopping dengan kekawan yang susah tu :P Hahahaha. Terima kasih sangat dengan pengalaman yang bermakna. Feeling yang tak bleh describe! Hehee... sayang korang weh. Mmmuahhh! Apa-apa aku roger korang nanti. Tunggu hari aku nak tunang ke, kahwin pulak ke. Hahahaha. Okay ahhh berangan sangat. Huhu. Semoga kita kekal kawan selamanya... Terima kasih segala suka duka! Peace be upon you! And kepada yang membaca ;) Fi amanillah!

:: NN ::

No comments:

Post a Comment