Thursday, February 13, 2014

Adakah Bahagia Itu Milik Kita ?

Assalamualaikum


Allahu,alhamdulillah. Gembira sangat dapat hadir majlis ilmu sebegini :) Sepupu perempuan In yang ajak pergi pada mulanya,menghampakan kerana tak dapat hadir sebab ada kelas Mandarin. Tup tup,atas kekuasaan Allah dan dengan izinNya In dapat text daripada cikgu bahawa kelas Mandarin dibatalkan. Syukur tak terkira In dan dua orang sepupu perempuan lagi dapat pergi bersama menghadiri majlis ilmu yang penuh barakah ini :") Syukur alhamdulillah,thank you Allah ^_^ ~~~~

Jadi Heliza Helmi ni semua orang tahu kan ? Tak perlu intro pun. Ustaz Haji Zamri ini pula penuntut di Al-Azhar,sudah berkahwin dan kini mengajar B.Arab di salah sebuah sekolah di Bukit Mertajam tak silap. Mohon maaf jika ada tersalah mana-mana. Semalam sangat santai,penuh gelak ketawa tetapi pengisian ilmu yang cukup baik. Ustaz Zamri sporting,Heliza Helmi semua orang tahu kot macam mana beliau dan juga Moderator ala ala PU Mamu sebab nama dia Mamu. Hahahaha.

Majlis dimulakan dan diakhiri dengan Qasidah. Jua ada berselawat ke atas Nabi Muhammad SAW :) Subhanallah rasa macam Malam Cinta Rasul! Rasa feeling-feeling tu ada walaupun diri tak berkesempatan pergi mana-mana majlis Malam Cinta Rasul. Huhu... Perkongsian ilmu yang cukup baik,mantap subhanallah daripada Ustaz Haji Zamri dan Heliza Helmi. Suka penceritaan Ustaz Haji Zamri dan juga daripada Heliza Helmi,penuh hikmahnya! Allahu.

Perkongsian sedikit daripada Ustaz Haji Zamri semalam. Ustaz berikan formula cinta. Formulanya adalah AMIIN.

A-Allah
M-Nabi Muhammad SAW
I-Ibu bapa
I-Ilmu
N-Nafs ( diri yakni menjaga maruah diri)

In syaa Allah pada masa yang lain In boleh kongsikan yang lain daripada ilmu yang In dapat daripada Ustaz Haji Zamri dan juga Heliza Helmi pada hari tersebut :) Syukur alhamdulillah.

:: NN ::



6 comments:

  1. Alhamdulillah... bagus nya perkongsian ni sis... klu akak dekat mau juga pegi...
    Cinta = AMIIN.. mudah utk di ingat... tQ sis...:)

    ReplyDelete
  2. seronok bila dapat menghadiri majlis2 ilmu sebegini...

    ReplyDelete
  3. salam In =)

    Alhamdulillah..
    best kan dapat hadir lam mjlis ilmu mcm tu..
    yaya xde ksmptan lgi..harap lau ada kat tmpt yaya, boleh la p.. ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam wbt :)

      Alhamdulilah,seronok ditambah ada manfaatnya :)
      Tak apa sis,in syaa Allah ada rezeki ni nanti ya :)

      Delete