Monday, January 18, 2016

Cintaku

Assalamualaikum

Hi semua! Ni hao! Harap semuanya sihat. I know I did tell you guys untuk update on my 2nd trip with le friends but In nak hold that post dulu. Tajuk besau kemain jiwang je bunyi ihiks. Okay In tak nak corner sana-sini. Jom kita straight to the point. 

Personally, In rasa In jenis yang bercinta selepas bernikah. In macam tak boleh sangat nak suka kat orang. Like susah sangat, dan memeningkan sangat. Lewls! Bukan apa, In nak hati In tak dipersiakan dengan mencintai seseorang yang belum pasti. In nak hati In mencintai seseorang yang sudah pasti halal buat In. Such a waste of time dan hati mencintai orang hari demi hari tetapi tak tahu sama ada dia adalah orang yang benar untuk In atau tak. 

In nak mencintai orang memang benar untuk In, yang memang layak dicintai oleh hati In. In nak dengan cara bercinta lepas bernikah, every single day In akan jatuh cinta dan bertambah cinta tanpa rasa ragu because he's my husbenggg mannn! And he really deserves my love <3. I don't even know sempat merasa or not, it is either this way or nothing. I chose this road, bercinta lepas bernikah. I don't even know how, akan terjadi or not, when, where dan siapa. 

This short post, In seriously kata I don't have a special person lagi and I am not really looking for 'him' (the right one for me). Masa tu akan datang pada masa yang tepat dan sepatutnya. Of course In baru 20 tahun and umur bukan menjadi alasan untuk tak bicarakan mengenai ni but at this age In dah tetapkan not to think about it lagi. For now, In tak fikir pun. In ada perkara lain nak settle dulu, langsaikan dulu~ so yeah ^_^,

Of course, ada je lelaki di luar sana tunjuk their interest kepada In and even into a serious relationship but I just can't, for now. Not even want to think of pertunangan jugak X'D In akan consider bila lelaki itu nampak dah matang, dah banyak lakukan tanggungjawab kepada keluarganya, betul-betul mampu untuk dirikan rumah tangga. Other than that, you guys should focus on your studies or work dulu. And bahagiakan dulu ibu bapa masing-masing. Because sekarang In tengah fokus benda-benda tu. In fokus untuk dapatkan dan buat duit sendiri, bukan cari lelaki yang dah berpoket tebal. 

Cinta bagi In is not the first thing. Agamanya dan tanggungjawabnya yang diutamakan. Mesti ada saja wanita di luar sana yang berkahwin dulu,baru bercinta. Mesti ada yang baru kenal berapa hari je, bulan je then kahwin dan bercinta. Dan utamanya, bahagia. Mesti ada. Malah In ada tahu beberapa orang begitu, alhamdulillah. So doakan yang terbaik buat kita semua, follow the flow ~~~ That's all from me,fi hifzillah wa fi amanillah. Assalamualaikum wbt.

:: NN ::

2 comments:

  1. Mashaallah. I rlly love this post!!!!
    Sama lah kita In hehe <3
    Youre not alone, qila pun nak lps nikah honestly...
    Idk, mcm got no time utk buang masa nak bercinta bagai ehehehe.
    Tp hmm hehe.
    Thank u, lovin it!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam alaik sister. Thank you ^_^, Moga kita istiqamah. Berusaha jadi yang terbaik dan moga-moga mendapat seseorang yang terbaik buat diri kita jua ^^ In syaa Allah...

      Tp..apa? :P hehehe... all the best!

      Delete